Известие

Collapse
No announcement yet.

Шум при ускорение???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Шум при ускорение???

    Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
    Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
    Алфа 147 1.6 ТС

  • #2
    Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
    Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
    Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
    Алфа 147 1.6 ТС
    При мен имаше 2 шума единия го отстраних беше от лагера на динамото и се чуваше точно при ускорение, но не съм сигурен дали се е чувало и на 4-5 предавка при мен. (все едно имам турбо но с метален звук ). Другия е от аксиалниа лагер на съединителя но той се чува само при натискане на съединителя. Вече ако аксиалниа лагер е много много зле може и да се чува постояно но не съм сигурен. При мен отначало отшумяваше по-бързо като се постопли колата, но сега трае малко по-дълго. Може да има фаза, в която може да се чува постоянно. Но аз лично си мисля, че ще е динамото.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
      Чувам странен шум при по-услиено ускорение на първа и втора предавка. Шума е по - скоро метален и е заедно със звука на двигателя. Получава се само при ускорение. Няма никакъв шум на място без значение дали съединителя е натиснат или не и дали съм на 850 или 5000 оборота. На 4-та и 5та скорост звука на двигателя е абсолютно чист.
      Някой има ли представа дали подобен шум може да идва от съединителя или да търся другаде?
      Алфа 147 1.6 ТС
      Я погледни тук
      Дано помогне
      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
        При мен имаше 2 шума единия го отстраних беше от лагера на динамото и се чуваше точно при ускорение, но не съм сигурен дали се е чувало и на 4-5 предавка при мен. (все едно имам турбо но с метален звук ). Другия е от аксиалниа лагер на съединителя но той се чува само при натискане на съединителя. Вече ако аксиалниа лагер е много много зле може и да се чува постояно но не съм сигурен. При мен отначало отшумяваше по-бързо като се постопли колата, но сега трае малко по-дълго. Може да има фаза, в която може да се чува постоянно. Но аз лично си мисля, че ще е динамото.
        Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?

        Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
        Я погледни тук
        Дано помогне
        Не съм сигурен, че разсъждавам правилно, но си мисля, че ако има проблем по генерацията ще чувам шум и на място при форсиране.
        Ако съединителя превърта има ли някакъв специфичен шум?
        Клоня към съединителя защото имам подозрения, че е тръгнал...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
          Ако съединителя превърта има ли някакъв специфичен шум?
          Не би трябвало. Или поне няма как да чуеш, дори и да е останал съвсем без феродо. Просто ще се вдигат оборотите на двигателя.
          Можеш да направиш елементарен тест за превъртането на съединителя - спираш фронтално срещу бордюр (да не е много висок, за да не одраскаш маската), допираш двете предни колелета в него, на 1-ва предавка отпускаш плавно педала на съединителя и подаваш газ, докато преодолееш бордюра. Ако съединителят приплъзва, би трябвало да го усетиш. Евентуален тест с опъната ръчна спирачка и опит за потегляне, също е възможно. Трети вариант е по време на движение да преминеш от по-висока на по-ниска предавка и с подаване на газ, но по-трудно ще хванеш ако не е съвсем заминал.
          Има вероятност да тресе при потегляне, но тогава ще е от омекнали или счупени демпферни пружини, а не от износено феродо.
          Last edited by Pepo; d.m.y г., 14:38.
          156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
          Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
            Не би трябвало. Или поне няма как да чуеш, дори и да е останал съвсем без феродо. Просто ще се вдигат оборотите на двигателя.
            Можеш да направиш елементарен тест за превъртането на съединителя - спираш фронтално срещу бордюр (да не е много висок, за да не одраскаш маската), допираш двете предни колелета в него, на 1-ва предавка отпускаш плавно педала на съединителя и подаваш газ, докато преодолееш бордюра. Ако съединителят приплъзва, би трябвало да го усетиш. Евентуален тест с опъната ръчна спирачка и опит за потегляне, също е възможно. Трети вариант е по време на движение да преминеш от по-висока на по-ниска предавка и с подаване на газ, но по-трудно ще хванеш ако не е съвсем заминал.
            Има вероятност да тресе при потегляне, но тогава ще е от омекнали или счупени демпферни пружини, а не от износено феродо.
            Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път... Според теб обаче това не може да е причина за допълнителен шум при ускорение...???

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
              Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път... Според теб обаче това не може да е причина за допълнителен шум при ускорение...???
              Тцъ
              156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
              Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
                Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?
                Имаше го на място без и с форсаж като с форсаж се чуваше по силно.

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=zombiran;571594]
                  Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
                  Шумът на динамото имаше ли го при форсиране на място?

                  Имаше го на място без и с форсаж като с форсаж се чуваше по силно.

                  Така и предполагах. При мен на място няма нищо, нада, нула. Двигателят работи перфектно, супер балансирано, тихо, без тресене, без тропане.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от jazzman Покажи съобщение
                    Притриса когато съм срещу бордюр или потеглям под наклон. Трябва да подавам доста газ за да не тресе. Това и причината да си мисля, че съединителя е на път...
                    Кога, при потегляне по наклон ли? Топла, студена или и винаги? Притрисането го усещаш от съединителя, а не от мотора, нали?
                    156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                    Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
                      Кога, при потегляне по наклон ли? Топла, студена или и винаги? Притрисането го усещаш от съединителя, а не от мотора, нали?
                      При потегляне под голям наклон (изкачване) или срещу бордюр (както ти каза). Притрисането определено мисля, че е от съединителя и мисля, че няма значение дали е топла или студена.

                      Comment


                      • #12
                        .
                        Last edited by nblagoev; d.m.y г., 23:40.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
                        Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
                        Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
                        Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

                        Comment


                        • #13
                          След доста слухтене снощи стигнах до извода, че въпросния шум идва от окачването. Шума е като триене на нещо метално. Не е звънтене, не е тропане или чукане, а точно триене. До колкото мога да определя, мисля, че е от нещо което се върти. Реших, че е от окачването не защото съм сигурен, че го чувам там, а защото сведох нещата, които се въртят и могат да шумят така и то само при движение до окачването Интересното е, че се появява само като подавам газ на първа, втора предавка и то подавам по-сериозно от нормалното (при голямо натоварване).
                          Ще го мъдря тия дни де...то се е видяло...

                          Comment


                          • #14
                            Пробвай да я ускориш един път плавно и после на същия терен я сепни.Ако има разлика в звука и при втория тест усетиш,че се получава дупка в тягата,съединителя е пътник.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                              Пробвай да я ускориш един път плавно и после на същия терен я сепни.Ако има разлика в звука и при втория тест усетиш,че се получава дупка в тягата,съединителя е пътник.
                              Точно това правих и не съм на 100% сигурен, но мисля, че при плавно ускорение няма шум...за дупка в тягата не мога да твърдя защото целия бях слух
                              Замислих се обаче, че ако въпросния шум идва от съединителя би трябвало да има някакво значение дали натискам/отпускам съединителя. В случая шума не се влияе по никакъв начин от педала на съединителя. Има го само в движение и само при по силно настъпване на газта.

                              Comment

                              Working...
                              X